onsdag 28 april 2010

Har vandrat i minnenas allé

Har spenderat morgonen med att titta på bilder från 2004 och framåt.
Bästa semesterresorna, bästa grillkvällarna och festerna med kompisarna.
Så härligt!

Förr så satte jag prydligt in bilder i fotoalbum och skrev text till, för att minnet verkligen skulle bestå. Men nu när det digitala formatet totalt har tagit över så gör jag ju inget med bilderna. De bränns på skiva när utrymmet i datorn börjar minska, sen kanske jag plockar fram dem när tid är. Som idag, men annars ligger de och glöms bort. Lite trist det där, med att ny teknik gör att gamla metoder inte längre används, om man nu inte är riktigt ordentlig och fanatisk.
Men hur ska man göra med alla bebisbilder, ska de oxå läggas på hög för att kanske betraktas nån gång i framtiden?

Nej nu ska jag förbereda lunch och sen tror jag att jag orkar tvätta en sväng.

Inga kommentarer: