söndag 7 december 2008

Ny vecka!

Helgen har varit riktigt trevlig.
I fredags fick vi se hur man kan bo i Hägerstensåsen. Inflyttningsfest hos Tomas och Carina. Glögg, lussebullar och kvällens höjdpunkt hemmagjorda rostade mandlar med chilli och kanel - mums.
Lite öl, lite socialt och en inbokad tjejmiddag i en annan förrort Råcksta (tror jag det var iallafall) på torsdag.
Lördagen innebar shopping inför kvällens middag, samt att vi äntligen fick upp vårt köksbord. så nu ser det väldigt nice ut här hemma. Luftigt och snyggt!

Igår hade vi Dennis ena bror och hans fru här på middag, mycket trevligt. Vi sjöng sing star till halv fyra på morgonen, åt smarrig tapasbuffé och drack gott vin.
Kvällens drama bjöd Nikkolina på, hon hoppade upp i fönstret där vi hade tända ljus. Hon stod en stund ovanför två ljuslyktor, sen vrålade Dennis och sprang mot henne, då blev hon livrädd och hoppade ner och i farten drog hon omkull en lykta. Resultat: hela magen och bakbenen fyllda av stearin, samt en liten doft av bränd päls. Men hon verkar inte vara skadad.
Just nu ligger båda katterna i sängen. Jag sitter i sofan och glor på tv och Dennis är på julbord i Nyckelviken med sina bröder och hans pappa. Eventuellt blir jag chaufför om en stund. Sen kanske vi får lite nattgäster.

Men nu, nu ska jag lata mig och förbereda mig inför jobbet imorgon. Första arbetsdagen på 3 veckor. Nytt kontor (vad jag hört åtminstone), en ny kollega och ett nytt rehabteam.

Inga kommentarer: