måndag 22 december 2008

Blandning av roligt och jobbigt

Torsdag 18/12: blandning av både jobbiga och roliga saker. Jag vet att jag i den här bloggen har tjatat om att sälja hästen. Och det ska han, bara det att det har dragit ut nåt fruktansvärt på tiden. Sen gick han itne igenom besiktningen, eller ja det blev ju en hält-undersökning. Eftersom han har kotledsinflammation och en för lång tå, stackaren. Men det ska korrigeras.
Men ok, åter till torsdagen, då ringer ägarens dotter till mig 5 minuter innan jag ska rusa iväg till teatern, och meddelar att Frosti (hästen om ni inte lärt er det ännu) har flyttat! Jepp, så var det med den saken, ingen förvarning. Han står just nu i skokloster (tror jag) och ska medicineras och lindas om benen, så viss blir det mindre besvär för mig, men samtidigt så ville jag ju säga hej då osv... Så jag var lite gråtmild när jag fortsatte in till teatern.

Där blev det roligt, jag och Dennis delade en flaska rödvin till maten, snackade av mig lite om lesdamheten över hästen och sen hängav jag mig åt pjäsen. "Arsenik och gamla spetsar" - ja herre jösses vad jag garvade, hade ont i magen dagen efter. Kjell Bergkvist var alldeles lysande. Absolut det bästa jag sett honom i.

Fredag, en körig dag på jobbet, jag jobbade över nån timme, åkte ut till stallet och tömde skåpet och sa hej då (kanske) till de som var där. Sen svängde jag förbi föräldrarna och drack en cola light innan jag hämtat upp Dennis på jobbet. Väl hemma däckade jag i soffan framför "Little miss sunshine". Den var lagom lättsam.

Lördag 20/12. Herre jösses vad jag sov. Sov från tolv till 11. Sen upp och åt lunch, somnade i soffan i nån timme. Pratade lite i telefonen, och gissa vad, sen sov jag middag i lite mer än 2 timmar. Så jag antar att jag behövde sova, för sen var jag pigg och alert ända till kl 3 på natten.
Vi träffade Jesper och Sabina på stan och käkade japanskt på Sakura. Smarrigt med mat tillagad på bordet, kokt i nån buljong och sen delade vi på 3 vinare... =)
Fortsatte hem till dem och drack lite mer vin och åt himmelsk glass, Ben&Jerry (finns ju inget alternativ).

Söndag: slappade hemma på förmiddagen, sen till forum och shoppade en supersöt kjol på gina tricot (det första plagget jag köpt där) och en topp på kapahl. Så nu var julaftonens dress inskaffad.
Sen blev det julfabrik hos makarna Wennerström. Bakade lussebullar, drack glögg och skakade på julgodis och pepparkakor. Väldigt trevligt initiativ.
Avslutade kvällen med gemensam sushi-middag och sen blev det en snabb tur med bilen hem och sen i säng.

Sen var det måndag igen... och vilken jäkla dag det varit.
Jag bemannar som ensam sjukgymnast och sen är våran undersköterska på semester, så jag fick bemanna kassan oxå. Samt ta hand om mina kollegors patienter, som inte kan passa tiden och som inte klarade sig själva. Så det har gått i ett idag, har inte hunnit med hälften av vad jag borde.
Tur att det finns en dag till inann min ledighet, så jag kan komma ikapp så jag slipper släpa efter till det nya året.
Men jag är ju ensam sjukgymnst imorgon med... Så mina förhoppningar är inte höga...

Men nu ska jag laga en massa jansons frestelse innan det bär av till veterinären med den lilla skit-katten som ska vaccineras.

1 kommentar:

Camabo sa...

Meh...! Vilken knäpp dotter! Hoppas det löser sig. var ligger Skokloster förresten? är det för långt för att åka dit och hälsa på?

Ska ni gå på Kim och Fredriks nyårsfest förresten? Då måste du skriva här om hur det var! Jag vill veta allt! Vi ska ju sitta hemma och mysa i vår ensamhet =)