onsdag 4 juni 2008

Jäkla skitliv rent ut sagt

Efter två samtal till skatteupplysningen så är min dag fortfarande helt usel. Jag har tydligen missförstått en grov sak angående mitt dubbla boende. Här har jag gått i 9 månader och trott att jag inte går back på att jobba i Örebro. Så jävla fel jag hade. Har gått 13000 back. Och för min ekonomi är inte det lite pengar. Det var min skuldsanering och min semesterbuffert. Nu kan jag säga tack och hej till utlandssemester och även liten resa i Sverige innan bröllopet i augusti.
Det går knappt att beskriva hur besviken jag är
I ren förtvivlan har jag ju sökt andra jobb än just sjukgymnastjobb. För att jag ska ta mig på rätt köl både ekonomiskt och psykiskt så måste jag dra från Örebro.
Har inte råd med en sån negativ energi (om jag får lov att använda så flummigt uttryck) i mitt liv just nu.
Men nu ska jag ta mig i kragen och vända allt detta till något positivt. Ska bara klura lite på hur. Men jag återkommer om det.

Inga kommentarer: