tisdag 10 juni 2008

Ny framtid

Idag tog jag beslutet och ringde min chef och berättade att jag inte vill förlänga mitt kontrakt efter augusti. Det var en stor klump i magen som rullade runt innan jag lyfte luren. Men det släppte allt eftersom, min chef trodde hon skulle svimma. Men eftersom det är den situationen jag sitter i som gör det omöjligt att stanna så förstod hon mig.
Det var ett bra samtal, fick fram att jag trivs och tycker att det är synd.
Sen fick jag maila mina kollegor på vc, eftersom de vabbar och har streptokocker. Jag vill att de ska få reda på det av mig.
Jag ringde även till brukaren som ville anställa mig, och tackade nej. Jag var helt ärlig och sa vilka anledningar jag har. Hon uppskattade min ärlighet och sa åt mig att kontakta henne om jag var i behov av timmar eller deltidsjobb. Kändes så bra.

Så idag när jag gick från jobbet var jag lättad och glad. Som om jag fått tillbaka en del av mig själv som varit borta ett tag.
Så även om dagen varit full av stress och många lösa trådar så är jag nöjd med min insats och ser fram emot morgondagen. Ska på kurs/konferens om fysisk aktivitet för äldre. Heldag med en massa bra föreläsare.
Sen på torsdag är det möte och sen på fredag ska jag träffa en ev ny arbetsgivare. =)

Inga kommentarer: