fredag 1 oktober 2010

Sömn och dop



Sömn är en viktig del i mitt liv. Det var nog mitt största orosmoment innan jag skaffade barn, hur det skulle bli med sömnen. Junia verkar oxå gilla att sova. Jag hoppas att det håller i sig, för jag kan bli rejält grinig (jepp, grinigare än vanligt) om jag blir väckt när jag verkligen behöver sova.
Men det underbaraste med sömnen nuförtiden är att sova med Junia. På morgonen när hon har ätit så somnar vi om, myser ihop oss rejält och ligger och drar oss fram till 9 tiden. Sen skrattar och busar vi lite. Detta är guldkanten på tillvaron när den är som bäst. =)

Idag blir det rejält prepp inför dopet imorgon. Ska iväg till lokalen och ställa i ordning och piffa så gott det går.
Sen är det maten som ska förberedas, smarrigt men lite tight med plats i min kyl tror jag... Men åh det ska bli så mysigt med dopet. Ska bara lägga undan mina nerver, för jag ska ju läsa en bön i kyrkan. Men min tanke går till min syster som ska läsa 2 texter... Alla borde ha en syster som min.



Nu blir det frukost och sen en promenad i det härliga vädret.

Inga kommentarer: