fredag 19 oktober 2007

Tiden rullar på...

Nu har jag jobbat i en månad! Jag har som jag säkert tidigare nämt 2 arbetsplatser. På den ena har jag verkligen jobbat in mig. Känner en stor säkerhet i mitt sätt att vara där och i rutinerna. Det sitter i fingrarna nu på något sätt. En tråkig sak är att jag tar över efter en kollega som jobbat där i över 4 år. Så hon har sina rutiner och sina preferenser. Jag vet inte om jag riktigt är på samma spår. Vill absolut inte känna mig som om jag kommer med erfrenheter och sånt från stockholm och tar över. Men inte desto mindre värt så kommer jag med nya ögon och ser på helheten på organisationen. Jag ser att det kan förändras och att det kan stramas upp. Jag är redan lite mindre populär bland patienterna eftersom jag sätter gränser och är strikt. Tråkigaste delen med det är att få höra rakt upp i ansiktet att jag är sämre och inte lika duktig. Men hey, det är en inkörningsperiod för både mig och patienterna. Inga hinder är för höga att klättra över.
Så är det lite om jobbet.

Såg filmen "Tillammans är man mindre ensam" igår med Ea (som är mitt stora stöd här i Örebro). Filmen var helt underbar och lämnade en varm känsla i mitt bröst. Mer sånt!

Härliga hösten! Åh så underbart med alla färger och med mössa, halsduk och vantar på är jag redo för den!

Inga kommentarer: