måndag 29 oktober 2007

Mycke pengar...

Lika roligt som det är att få lön, lika tråkigt är det att betala alla jäkla räkningar. Hur lönen ändå har ändrat sig efter utbilgningen spelar mindre roll. Levnadsstandarden ändras ju samtidigt. Just nu har jag ju en hel drös med hyror att betala. Jag hoppas att min ena lägenhet blir uthyrd nu inom en snar framtid. Så kanske jag kan få behålla några av mina surt förvärvade kronor.

Sitter framför tv'n och surfar på nätet och tycker rent generellt att livet är grymt bra för närvarande. Trots mitt gnäll om pengar. Jag får helt enkelt spara på mina pengar genom storkok och shoppa mindre. Vad tråkigt det låter...
Imorgon ska jag behandla min första patient med lägesyrsel. så jag borde kanske ögna igenom papprena lite så jag inte står där och låtsas veta vad jag gör...

Inga kommentarer: