tisdag 29 mars 2011

Mmm mango



Sitter i köket, dricker ett glas rött och filosoferar över livet, rent allmänt.
Junia är hos mormor och morfar, jag reser upp till Luleå imorgon på fackligt årsmöte. Så Junia får sova ut och ha det lugnt och skönt imorgon istället för att stressa runt med mig.

Jobbstarten börjar närma sig, men som jag fick höra senast idag, det är väldigt härligt att få längta hem om dagarna. Så jag ska försöka se på det tråkiga måstet med att jobba på ett lite mer positivt sätt.

Åt en supersmarrig mango till efterrätt idag, lite tisdagslyx idag. Med både vin och mango. Men det förtjänar jag, ska ju trots allt fira min födelsedag uppe i Luleå, med en dag full av möten och föreläsningar.
Mango är en underskattad efterrätt, den slår lätt alla bärpajer och kakor som finns. Sen gör den sig väldigt bra på bild.

Men nu måste jag packa, ska ju upp om några timmar.

Inga kommentarer: