måndag 1 mars 2010

snart slipper jag diska...

Åh vad jag längtar efter diskmaskin. Det börjar se lite ljusare ut på den fronten. Imorgon kommer en elektriker hit för att dra el och säkerställa att vi har bra elledningar i köket mm. Sen är det bara ut och shoppa diskmaskin. Jippie! Snart har jag diskat min sista handdisk på läääääänge.

Sovrummet kanske oxå kommer att bli färdigt innan bebisen kommer, så jag får sova några nätter i ett städat och förhoppningsvis harmoniskt rum. Men det är ännu "lite" jobb kvar. Som att spackla alla gipsglipor, rensa taket på småspik och sen måla tak och väggar och till sist tapeten. Och sen funderar vi på att fixa golvet när vi ändå håller på... Ja herrejösses, det tar aldrig slut.

Men en annan viktig sak är ju barnvagnen, och den är hör och häpna beställd. Det blev en ny Emmaljunga smart duo combi. Den är ju inte den minsta modellen på marknaden, men jag gillar att den är stabil och säker. Den gick in i bilen, men lite meck kan ju tänkas behövas om man ska packa lite mer än en barnvagn... Men så sugna på en ny bil är vi inte, lite för stor kostnad för att få bättre plats med en barnvagn. Jag tror detta blir bra!

Inga kommentarer: