tisdag 2 mars 2010

Elen dragen och nu jäklar ska här boas, eller?

Nu har elektrikern varit här och dragit en jäkla lång kabel genom halva huset. Nu ska bara snickaren dvs Dennis få ändan ur och fixa lite mer plats i köket, sen ska vi börja kolla på diskmaskiner (dvs jämföra och jämföra igen till förbannelse) sen slipper jag hand diska. Jo det tar tid i vårt hushåll.

Men jag hoppas att det jag kände idag var en begynnande "nu vill jag boa" känsla. Jag satt i källaren och kollade på när elektrikern arbetade, och då såg jag den totala röran vi har nere i källaren och då fick jag lite lust att fixa till lite där nere. Kanske köpa lite plastbackar och stoppa undan saker i. Montera upp den stora svarta hyllan och få upp böcker och annat i den. Så kanske vi får lite mer ordning.
Bestämma mig för om jag ska slipa och fixa i ordning det soffbord som pappa skänkt oss, eller om vi ska nöja oss med det vi har.

Jag hoppas som sagt på att jag snart får den där extra energin som behövs för att ta tag i allt det där. Kanske kommer det i takt med att jag trappar ner på jobbet. Har ju satt upp en deadline för mig själv, att jag ska arbeta fram till påsken.
Men jösses, idag kändes det riktigt tungt stundtals. Vissa patientbehandlingar kan jag nog inte med länge till. Sen blev ju dagen allmänt tung med tanke på min kollegas jobbiga situation. Allting påverkar en ju mer känslomässigt nu.

Men nu ska jag ta tag i lite dåliga fackliga samveten och döva dem.

1 kommentar:

Camabo sa...

Den där extra energin fick jag aldrig. Jag boade dock i alla fall. Sydde tvättlappar och ett förhänge till skötbordet. Jag som ALDRIG syr. Men som sagt utan extra energi. Så efter syjuntan somnade jag på soffan kl 21 tre kvällar i rad.