måndag 5 maj 2008

Vårens första "pick-nick"

Kom precis hem från stora holmen. Där fikade Karin, Kattis, Magnus och jag med rabarberpaj och te. Ett mycket nice initiativ av Karin. Synd bara att myggen redan kommit för att husera i stan över sommaren.
Idag var första dagen tillbaka på vårdcentralen. Det innebar en hel del administration, ringa upp ca 20 patienter samt att sortera upp sånt som blivit eftersläpande. Känns lite bra att vara tillbaka, men samtidigt är jag mitt uppe i mitt förvirrade liv just nu. Man kan nog säga att jag inleder skedet "Stockholm here I come" på riktigt nu. Jag ska anamma D´s tänk, föreställa mig att jag har drömjobbet i Stockholm och att jag får bo på riktigt i vår underbara lägenhet och ha lagom långt till allt och alla.
Nu ska jag läsa lite italienska innan jag tar sömntåget.

Inga kommentarer: