onsdag 13 november 2013

Memory

Jag tror att jag har raderat några månader i minnet. På ett sätt har tiden stannat i minnet av en skrikande grön soffa i ett lunchrum. Har precis klivit av ett plan från Dublin med massor av skoj och upplevelser i bagaget. Men sen stannade livet av. Fast det samtidigt rusade snabbare än någonsin.
Idag vet jag inte vad jag har gjort av den tiden. Kan knappt komma ihåg gårdagen. Hur ska jag då komma ihåg månader?
Dagarna plöjer vidare. Fake it til you make it är mitt motto när jag lämnar hemmet. Tar på mig en social mask och levererar. Sen är energin slut och slitet kostar på.
Men jag räknar ner nu. Snart ska jag leva, på riktigt, utanför min bubbla.

1 kommentar:

Camabo sa...

Då kan vi bilda klubb. Jag kommer inte ihåg något alls av 2005 - 2007. Inget alls.

Och nu när vi preis firat Novas födelsedag slog det mig att jag inte minns så mycket av hennes tidiga år heller. Jag kommer ihåg att hon föddes 2009 och att hon fyllde fyra igår. Men där emellan är det liiite luddigt.