fredag 8 november 2013

År 2014 måste ju vara något bra

Natten var orolig, klockan tickade inne i mitt huvud, dottern sov oroligt och ville sova på mina revben för att känslan av trygghet skulle infinna sig. Morgonen blev ruschig, en känsla av stress i en värld av slow motion. Jag kom i tid till mötet, men hann inte med kaffe eller att ta dagens massage på dynan. Först ett samlat samtal med läkaren, hon var fortsättningsvis inne på på att jag inte ska jobba ännu. En del av mig vill ju protestera och försöka förklara min oro inför framtiden. Men samtidigt känner jag det inombords, jag är inte där ännu. Får en fråga om hur jag själv ser på möjligheter till uppgifter på jobbet som jag kan klara av, ehh, ok, inte lätt. Men jag skulle ju gärna mjukstarta och ta hand om röran som jag lämnade, och sen se hur jag klarar att passa tider, vara social och ja (jäklar vad patetiskt det låter). Det "stora" mötet med läkare, sköterska, försäkrinsgkassans ombud och min chef: gick sådär. Verksamhetschefen var återigen strikt, problemorienterad och ffa pengainriktad. Och hade en del, ok två, kommentarer som jag tog illa vid mig av. Men jag var dör, jag var stark och jag klarade det. Arbetspröva, arbetsträna, förebyggande sjukpenning. Massa av information och ord och betyldelser. Summan är att jag inte kommer att jobba under resten av 2013. Så därför har jag nu siktet inställt på ett rejält lyft under år 2014. Då ska jag ha ett golden year! Det ska jag skapa till mig själv.

Inga kommentarer: