måndag 30 augusti 2010

Produktiv dag med massa positiv energi


Fast vi inte lämnade sängen förrän 12 idag så har jag hunnit med så otroligt mycket idag. Trevlig sångstund på öppna förskolan med efterföljande fika.
Hemma väntade mina föräldrar på oss, för lite kvalitets tid med Junia. Perfekt tyckte jag som fick två barnvakter och dessutom min pappa som ställde upp på diverse uppdrag hemma hos oss. Så jag fick en maskin tvättad och upphängd, en massa stuff undan plockade, ett fönsterbräde nedmonterat samt samtliga persienner i burspråket bortplockade. Fick upp nya gardiner, nya dukar på borden och lite snygga ljusstakar uppställda inför de mörkare kvällarna.

När Dennis kom hem efter jobbet så käkade vi smarrig räkwok med röd quinoa innan vi stack och storhandlade. Så skönt att få veckans matsedel införskaffad, så jag kan känna mig lugn inför det.
Väl hemma så satte vi oss i lugn och ro och drack te. Jag har en sån skön känsla i kroppen efter denna dagen. Jag har hunnit med mer saker än jag gjort på flera månader, och jag har haft ork och lust till det. Så härligt.

Inga kommentarer: