onsdag 22 januari 2014

2014

2014 har precis börjat. Och min vision för året kvarstår: Det ska bli ett bra år!! Prioriteringar: MIG Jag ska lära mig att säga nej till saker som ev gör att min egen vilja får stå tillbaka. Jag ska sätta familjen i fokus, bygga på relationen och spara mina krafter till att orka umgås med Junia och hitta på saker. Övriga prioriteringar är kosten, men även där faller det under att prioritera mig själv. Just nu experimenterar jag med SCD (slow carb diet) och relativt låg träningsnivå. Ska ha effekter på det psykiska oxå, vilket känns passande. 2 veckor in i detta känns det som att det kan gå vägen. Bygga bättre vanor och förbättra relationen till min kropp. Stöttepelare är en ev coach, första mötet blir idag. Så återkommer ev om det går vägen. Annars har jag kvar psykologen på feelgood som fortsatt stöttar mig på vägen tillbaka till arbetet. Just det, arbete. En av livets stora delar. Jag är på väg tillbaka. Ska träffa min chef imorgon och försöka planera hur min återgång ska se ut rent praktiskt. Jag vill kunna ha det på mitt sätt, kunna styra och kontrollera, på gott och ont. Men jag vill vara enig med chefen om hur det ska gå till, så att vi vill samma sak när det avgörande mötet blir på fredag. To be continued om det helt enkelt. Jag gick en kurs i gymnasiet under fritt val, Lär känna dig själv. Så här i efterhand var jag nog inte förtjänt av det VG som jag fick. För idag, 33 år gammal så undrar jag vem jag egentligen är...

Inga kommentarer: