onsdag 28 november 2007

December - redan?

Hade utvecklingssamtal på jobbet idag. Har halvt som halvt fått lovat förlängning av mitt vik tom augusti, minst. Känns kul att de är nöjda med mig, samt bra att jag får möjlighet att lära mig mer. Men det är fortfarande långt från Dennis. Hur länge kommer jag orka pendla?
Hur länge kommer jag orka vara positiv och ta tåget varje fredag?
Som det ser ut på arbetsmarknaden just nu så verkar det inte som om jobb i Stockholm finns med i bilden.
Imorgon blir det vårdcentralen för första gången på över en vecka. Massa att ta igen... Massa patienteratt boka in på nytt. Jag vill verkligen ha julledig nu. Att vara sjuk är inte samma sak som att vara ledig och ta igen sig.
Men på lördag går vi in i december, advent och nedräkningen till jul har bara börjat. Men ångesten över alla julklappar jag inte kommer ha råd med har börjat sen länge...

Inga kommentarer: