söndag 12 oktober 2008

Aktiv helg

Det har varit en aktiv helg nu. I fredags blev det bil till jobbet pga dags att komma ut i skogen med hästen, då vill jag helst ha dagsljus.
Skön tur, när jag väl kom ut. Härliga höstfärger, massa rådjur och endast ett fåtal andra aktiva motionärer. Skulle hem till föräldrarna för att äta och få en paus innan det var dags att ta sig ut till stallet igen för att fodra. Då mötte jag ägarna till den nya hästen i stallet, och mamman där kunde verligen snacka... Så jag blev stående i 30 min med två galna hundar som hoppade upp på mig och gjorde mig lerig samt föste in huvet i mitt skrev. Inte allt för kul. Ägarna hade inte hundra procents pli på de små liven. Den ena hunden undgick med några då cm tillgodo en spark från Frosti. Hunden skulle fram och hälsa på den något större "hunden", varpå Frosti blir förskräckt och ställer sig på bakbenen... Herre jösses vilken kväll.

Sen kom jag åtminstone hem till föräldrarna och fick äta god paj, sallad och fick kaffe och choklad till efterrätt. De hade grannen på middag. Mycket trevlig, och en skön paus från stallet.
Sen är helgen hjälte min pappa. Han följde med mig till stallet kl 21.30, eftersom jag är så mörkrädd. 9 hästar fick mat och var nöjda med det.

På lördagen, ja då började jag morgonen med ett muskel-pass på sats, och det gjorde susen. Idag har jag sådan träningsvärk att jag verkligen känner att jag lever. Men det var skönt att ha det gjort.
Sen 3 timmars promenerande och shoppande på Forum. Hittade ett par nya träningsskor, för endast 400 kr!!!
Sen blev det middag på A la crepe med föräldrarna, syrran och hennes sambo. Det var deras present till Dennis. Så vi åt gott och i stora lass. =)
Åt en supergod galette med kallrökt lax, stenbitsrom, gräddfil och kräftstjärtar. Smarrigt som bara den. Efterrätten blev en crepe med nutella, vit choklad, vaniljglass och hemlagad jordgubbssås. Åh det var det bästa på länge.
Kan verkligen rekommendera detta ypperliga ställe. Prisvärt och mysigt. Att boka bord där är ett måste, för det är litet och hemtrevligt. Toaletten med små handdukar till varje enskild gäst är värd ett extra poäng.

Kvällen avslutades med bio. Vi kolalde in Patrik 1,5. Åh fy fan vad jag garvade högt och gott.
Bästa var 5 min in i filmen när Dennis lutar sig mot mig och säger: "vad är det här för en bög-film".... hahahahahahaha
Han hade ju helt missat vilket tema filmen hade. =)

Idag var jag uppe kl 9 och tog en rask promenad, hade lite agressioner som jag behövde göra mig av med. Kl 1.36 inatt hade jag fått ett sms från en av tjejerna som skulle ta hand om Frosti. Hon hoppade av pga jobb i Bålsta. Suck, som om hon hade fått besked om det på lördag natt.... Så det blev en snabb promenad...

Nu ska vi åka och handla, innan det är dags för en ny tur till stallet.

Inga kommentarer: